בסלטה אנו רואים את החשיבות העצומה של בניית מערך פדגוגי שלם ועשיר המעביר את המסרים החשובים ביותר לתפיסתנו סביב תזונה ומזון.

 

התוכניות הפדגוגיות שלנו עשירות במידע ובתפיסה ההוליסטית המיוחדת של סלטה שמזון הוא עולם שלם שמתחיל באדמה ממשיך בצלחת אך אינו מסתיים שם: אנו בודקים עם הילדים את התחושות והתפיסות שלהם סביב מזון.

 
הילדים מעודדים להכין, לגעת, להריח, לטעום, לשאול, להטיל ספק : שיטת סלטה עוסקת באוכל ובמזון בדרך חווייתית ומשכילה כשבכל מפגש אנו מעמיקים בסוגיה אחרת כגון חומר גלם מסוים (עגבניות, טחינה, זיתים וכן הלאה), שיטת בישול (טיגון, אידוי וכן הלאה), בישול עם מסוים (איטלקי, תיאלנדי וכן הלאה) עונה, חג ומועד. 

ילדי סלטה יוצאים לחיים מוכנים יותר כשהם יודעים לקרוא תוויות, לרכוש מוצרי מזון, לזהות פרי וירק בעונתם, להכין מזון לעצמם ולסביבתם הקרובה ולבסוף לשבת יחדיו וליהנות מסעודה משותפת.   

 

בנוסף, בנינו תכניות לימי שיא ולפעילויות חשיפה בית ספריות: בנינו מערכים משחקיים סביב מזון ותזונה המותאמים לימים בהם ילדים העוברים את התוכנית באופן קבוע, חושפים ילדים אחרים לאחדים מהתכנים שלנו, במסגרת "תעביר את זה הלאה" וכך מעשירים ילדים נוספים בתכנים סביב מזון ותזונה  בדרך חווייתית. 

 

המטרה המרכזית של התכניות השונות: העצמת התלמידים דרך ידע מעשי סביב מזון ותזונה והפיכתם לאנשים עצמאיים הצורכים מזון בתבונה ויודעים להכין לעצמם ארוחות בסיסיות, בריאות וטעימות. 

לסלטה סדרות של מערכי שיעור הבנויים על פי הגיון בסיסי עונתי ומקומי, העוסקים בתזונה בריאה יותר, בסוגיות המעסיקות אותנו סביב מזון ובהיכרות עמוקה עם חומרי גלם בסיסיים במטבחים אזוריים ורחוקים יותר. כל מערך עוסק במזון מהיבטים שונים ונותן תמונה מלאה יותר סביב מזון ואוכל. המערכים מותאמים לילדי ביה"ס היסודי, חטה"ב והתיכונים. 
המערכים הם סדרות הבנויות על רצף מפגשים של 5, 10 מפגשים ואף 20 ויותר. 
תוכניות המשך: במידה ואנו ממשיכים לעבוד עם אותה קבוצה יש לנו תוכנית המשך בשם "הסיר האישי שלי" בה ילדי סלטה עושים עבודת חקר סביב תבשיל משפחתי ולומדים את ההיסטוריה שלו, ממה מורכב, כיצד להכין אותו ולבסוף מכינים אותו בפועל בכיתה. 
ימי שיא ופעילויות בית ספריות: סלטה בנתה מערכים משחקיים סביב מזון ותזונה המותאמים לימים מיוחדים הנעשים לכלל ביה"ס ומעשירים את הילדים בתכני סלטה בדרך חווייתית ומעשית. 


המטרה המרכזית של התכנית ועיקריה: העצמת התלמידים דרך ידע תאורטי ומעשי סביב מזון ותזונה והפיכתם לאנשים עצמאיים הצורכים מזון בתבונה ויודעים להכין לעצמם את ארוחות בסיסיות, בריאות וטעימות. 

לסלטה תוכנית פדגוגית מיוחדת בה אנו מכשירים נוער מתנדב לעבוד עם אוכלוסיה עירונית (תלמידים צעירים יותר, קשישים ועוד) סביב תזונה ומזון. 

הנערים המתנדבים יעברו הכשרה כפולה, בה ראשית ילמדו את תכני סלטה עבור עצמם ואז יוכשרו להעביר את התכנים הנבחרים לאוכ' נוספת. כחלק מתוכנית זו יבנו המתנדבים מערכים בעזרתנו וילמדו כיצד להגיע מוכנים על כל המשתמע מכך לאוכלוסיה אתה יתנדבו.

 
המטרה המרכזית של התכנית ועיקריה: פיתוח אכפתיות, יכולות ומעורבות קהילתית בקרב תלמידי בית הספר תוך יצירת תוצר משמעותי שישפיע לחיוב על הקהילה ואוכלוסיות נוספות בתוכה ויעורר מודעות נכונה לנושא התזונה והמזון. 

לסלטה תוכנית נוספת שנולדה כמענה לצורך שעלה מתוך השטח, חיבור בין הזנה לתזונה. המטרה היא לתת הזנה לאוכלוסיות שונות אך במקביל גם לעשות חינוך לתזונה בריאה מבריאה ומרפאת. בנינו בסלטה תוכנית ייחודית בה מצד אחד אנו נותנים הזנה צמחונית מלאה לארוחות היום השונות אך במקביל גם נותנים את תכני סלטה החינוכיים והפדגוגיים או במידת הצורך הרגשיים.

 

 

המטרה המרכזית של התוכנית: הזנה וחינוך לתזונה אך גם עבודה על אתגרים נוספים כ- עבודה קבוצתית, שיתוף פעולה, רכישת מיומנויות פרקטיות ורגשיות וכן - חינוך לתזונה  ישראלית מקומית המרבה באכילת ירקות ופירות ושימוש מושכל בקטניות ודגנים.

לסלטה תוכניות מיוחדות המותאמות לעבוד עם אוכלוסיות בוגרים שונות בה אנו משתמשים במזון כפלטפורמה לעבודה רגשית קבוצתית ואישית ע"פ מודל החוסן הרב מימדי שפותח ע"י פרופ' מולי להד. 


המטרה המרכזית של התוכניות ועיקריה: שימוש במזון ככלי להעלאת מודעות ומצוקות אישיות בקבוצה תוך למידת כישורי חיים בסיסיים של תזונה בריאה, בישול וסעודה משותפת בחברה. 

נשמח לשמוע מכם

כל התמונות באתר צולמו במהלך פעילות סלטה